דיקור סיני - אקופונקטורה

דיקור סיני ( אקופונקטורה) מושתת על גירוי של נקודות אנטומיות מיוחדות על פני העור בעזרת החדרת מחטים דקיקות במטרה לעורר תגובת ריפוי.לכל נקודה מיוחסת השפעה אנרגטית ופיזיולוגית ספיציפית.לאחר האבחנה קובעים מהו שילוב הנקודות הנחוץ.
תפקיד המחטים ליצור שינוי/זרימה אנרגטית בגופו של המטופל, לכן בהחדרת המחטים המטופל מרגיש תחושות  אנרגטיות עדינות של זרימה, נימלול, חום ולאחר מכן שלווה עמוקה. החדרת המחטים אינה כואבת למעט תחושת דקירה קלה ברגע הראשון, ואם המטפל מיומן גם זו הופכת זניחה.
המחטים נשארות כ-20 דקות בגופו של המטופל, אך השפעתן האנרגטית ממשיכה זמן רב לאחר הוצאתן.
בגוף קיימות למעלה מ-350 נקודות ומיומנות המטפל היא לבחור את הנקודה המתאימה לאדם הספציפי בזמן הנתון. דרך נוספת להמחיש את הדיקור היא לדמות את הגוף כמכונה מורכבת בעלת צינורות (מרידיאנים) ושסתומים רבים (נקודות הדיקור) שיצאה מאיזון, ותפקיד המטפל לדעת לכוון את השסתומים בצורה הנכונה על מנת להחזירה לאיזון.
דיקור סיני יעיל מאוד לטיפול בבעיות שלד-שריר, כגון : דורבן,כאבי גב,כתף קפואה,תסמונת התעלה הקרפלית,כאבי צוואר, כאבי ברכיים ועוד.

עוד על דיקור סיני

צמחי מרפא סיניים

צמחי מרפא מיועדים לטפל במגוון רחב של בעיות :כאבי ראש, אלרגיות, גניקולוגיה, פיריון,אסטמה, מערכת העיכול,גיל המעבר, עייפות, הפרעות שינה, חרדות ועוד.

זהו הענף העתיק ביותר ברפואה הסינית, משתלב כמעט בכל טיפול ולעיתים מהווה גורם מכריע. קיימים למעלה מ-5000 צמחי מרפא (צמחים, חומרים מעולם החי ומינרלים), כאשר לרוב מערבבים מספר חומרי מרפא ביחד להכנת פורמולה,דבר המביא לסינרגיה (שיתוף

פעולה מפרה) ומשפר את היכולות התרפויטיות (המרפאות) של הצמחים.
לפני השימוש בהם עוברים חומרי המרפא תהליך של מיצוי הפוטנציאל על מנת להגדיל את היכולות התרפויטיות שלהם.
צמחי מרפא סיניים משתלבים מצויין עם ענפי רפואה סינית נוספים כגון דיקור סיני ( אקופונקטורה ).

עוד על צמחי מרפא סיניים

צמחי מרפא סיניים

טווינה

טווינה , הפיזיותרפיה הסינית, טכניקת מגע שגורמת להמרצת אנרגיה ודם לאזור הבעייתי ובכך מחישה את קצב ההחלמה. הטווינה פותחה בסין לפני אלפי שנים, ופירושה המילולי הוא  לתפוס ולמשוך. המטפל משתמש בטכניקות עיסוי מהירות וממוקדות לאורך המרידיאנים (ערוצי אנרגיה), נקודות הדיקור והאזורים הרלוונטיים בגופו של המטופל, בשילוב מתיחות, הנעות מפרקים ורוטציות שתפקידן להגדיל את טווחי התנועה של המפרקים.

טכניקת הטיפול חשובה מאד, על המטפל להתאים את עצמו לקצב הטיפול ולדעת להפעיל בצורה מדודה ואפקטיבית את עוצמת הטיפול.

טווינה היא כלי טיפולי ראשון במעלה לכאבים ובעיות אורטופדיות, כגון: צוואר תפוס, ספונדילופטיה צווארית, כתף קפואה, כאבי גב, פריצת דיסק, סכיאטיקה, מרפק טניס , פגיעה במפרק הברך ועוד.

עוד על טווינה

תזונה סינית

תזונה סינית בנוסף להמלצות תזונה כלליות משולבות בטיפוליי, במידה זו או אחרת, ברוב המקרים.
לטעמי זהו אחד הנושאים הכי חשובים ברפואה הסינית היות והוא טומן אפשרות אמיתית לייצר שינוי.

תזונה סינית היא כלי מפתח במקרים של : השמנת יתר, מעי רגיז, עצירות, שלשול ועוד.

אנו מקבלים אנרגיה משלושה מקורות:
הראשון הוא תורשתי ובו אין לנו אפשרות שינוי
השני הוא האוויר שאנו נושמים
השלישי הוא המזון והשתייה שאנו צורכים וכאן אנו יכולים להשפיע.
מכאן שתזונה נכונה יכולה לסייע במניעת מחלות, בהתמודדות וריפוי מחלות קיימות.

עוד על תזונה סינית

צ'י קונג

צ'י קונג הוא סידרת תרגילים התורמים לאיזון הגוף והנפש ולהגברת החיוניות והאנרגטיקה של המתרגל. השיטה הומצאה בסין לפני אלפי שנים ופירושה המילולי הוא אימון האנרגיה.

תירגול צ'י קונג באופן סדיר גורם לשיפור בריכוז, במודעות ובבריאות ובכך משפר את איכות החיים של המתרגל.

בצ'י קונג יש תרגול כללי ויש תרגילים ספציפיים המתאימים לפתולוגיות (מחלות) מסוימות ולחיזוק האיברים המתאימים.
על המתרגל להתאים את התרגול הנכון למטופל. באופן כללי התרגילים הסטטיים מיועדים לחיזוק האנרגיה והתרגילים הדינמיים מיועדים להחזיר את הגוף ואיבריו לאיזון. דגש מרכזי ניתן לצורת הנשימה בתרגול , נשימה עמוקה מדיטטיבית המביאה שלווה. הצ'י קונג מתאים לתרגול בכל גיל ובכל פתולוגיה  הקושי הפיזי הוא לא רב ומותאם באופן אינדיבידואלי.