כאבי ראש – מיגרנה

טיפול בכאבי ראש על ידי רפואה סינית

דיקור סיני נמצא כמועיל מאוד לטיפול בכאבי ראש, הטיפול עוזר בייצור חומרים אנטי דלקתיים ושחרור אנדרופינים. הטיפול מקל באופן מיידי על הסימפטומים, אך חשוב מכך הוא מטפל בשורש המחלה

הרעיון בטיפול הוא למצוא את חוסר האיזון בגוף ולטפל בו.

כאב ראש הוא אחד מסוגי הכאב הנפוצים ביותר, ומהווה מקור לסבל רב ולירידה באיכות החיים .
כ-30% מהאוכלוסייה סובלים ממנו בצורה כרונית,מראש אני מתנצל מציבור הנשים, אך השכיחות בקרבן גבוהה פי שתיים.

הסיבות לכאבי הראש הן רבות ומגוונות, בין השאר נמנה:

•מתח שרירים גבוה:כשמו כן הוא, מקור הכאב הוא ממתח שרירים(לרוב באזור הכתפיים, צוואר וגב) ומתח רגשי.זהו אחד מכאבי הראש הנפוצים ביותר ומורגש לרוב בצידי הראש, מעל העיניים ומאחורי הראש.
יתר לחץ דם(לרוב הכאב יהיה מאחורי הראש)
•כאב שמקורו בבעיות שיניים, אוזניים וכולי
•שינויים ניוונים(שכיח יותר בקרב האוכלוסייה המבוגרת)
•גידולים סרטניים.

כאבי הראש המשמעותיים ביותר הם : מיגרנה וכאב ראש לוחץ

כאב ראש לוחץ(Tension Headache):כאב חזק מאוד שבא בפתאומיות וחולף לאחר מספר שעות, נפוץ יותר בקרב גברים.

מיגרנה (צילחה):כאב הראש האיום מכולם.פועם, הולם, חד-צידי ומוחמר במאמץ.
משך ההתקף יכול לנוע מכמה שעות ועד ימים,לעיתים יש סימנים מקדימים הקרויים אאורה:פלשים של אור, הפרעות בראייה, סחרחורת ובחילה.בנוסף סף הסבילות לרעש יורד וכל ציוץ נשמע כמו עדר פילים בראש.
מקור השם הוא מן המילה היוונית Hemicrania שפירושה חצי ראש.
מחקרים מראים שיש קשר בין היצרות של כלי דם בראש לבין המיגרנה, לכן לעיתים קפאין במינון גבוה עוזר.

ישנו קשר ישיר בין תזונה , אורח חיים לכאבי ראש.
טיפ קטן:תנסו לבדוק האם התנזרות מגבינה צהובה, יין אדום, שוקולד ומוצרי דיאט משפיע על הכאב ורבים מכם יופתעו.

הרפואה המערבית מתמודדת עם כאבי ראש בשלל תרופות, בצבעים שונים ובעוצמות שונות, החל מאקמול ועד למורפיום שרובן ממכרות ומזיקות למערכות שונות בגוף לאורך זמן.

כאבי ראש – מיגרנה / רפואה סינית

רפואה סינית מחלקת את הטיפול בכאבי ראש לשני אופנים: מניעתי וטיפולי.

מטרת השלב המינעתי היא לגלות את דפוסי ההתנהגות שגורמים את הכאב ולייעץ בהתאם,למשל, תזונה חריפה יכולה "להחריף" את כאב הראש.
השלב הטיפולי מבוצע ע"י אחד או יותר מהבאים: דיקור סיניצמחי מרפא סינייםטווינה ותזונה סינית.

הטיפול מקל באופן מיידי על הסימפטומים, אך חשוב מכך הוא מטפל בשורש המחלה, למשל, מטופל שסובל ממיגרנה ומאובחן כסובל מעודף יאנג(אלו אנשים עצבניים, פנים אדומות ובאופן כללי בעלי אנרגיה רבה) יטופל ע"י צמחי מרפא בעלי אנרגיה מקררת ונקודות דיקור לשם הרגעה.
מטופל שסובל מכאבי ראש בעקבות מתח שרירים- עיקר הטיפול יתבסס על טווינה ודיקור סיני במטרה לשחרר את שרירי הצוואר והעורף.
דוג' נוספת בחורה שסובלת מכאבי ראש והיא בעלת אנרגיה נמוכה,מטרת הטיפול תהיה לחזק אותה על מנת להגביר את סירקולציית האנרגיה והדם לראש.
הרעיון בטיפול הוא למצוא את חוסר האיזון בגוף ולטפל בו.

ברפואה הסינית ישנה חשיבות למיקום הכאב למשל כאב ברכות מקושר לכבד/כיס מרה וכאב במצח מאפיין את הקיבה.
רצוי להתחיל בטיפול בשלב מוקדם לפני שהמחלה הופכת "לדייר" בראש ואז משך הטיפול מתארך.
הפרוגנוזה לטיפול בכאבי ראש בעזרת רפואה סינית הוא טובה מאוד
.